بیست و سومین نمایشگاه دستاورد های پژوهش، فناوری و فن بازار و نمایشگاه عرضه و تقاضا فناوری (تستا) با معرفی برترین غرفه ها به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بیست و سومین نمایشگاه دستاورد های پژوهش، فناوری و فن بازار همزمان با دهمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی از روز شنبه ۱۹ آذرماه آغاز به کار کرد و طی آن ۲۷ دانشگاه، ۳۴ پارک علم و فناوری، ۱۳ پژوهشگاه و ۶ مرکز رشد حضور داشتند.

اولین دوره بین المللی تستا (نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی) با هدف استفاده از ظرفیت دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، پارک ها و شرکت های دانش بنیان در رفع نیاز های پژوهش و فناوری نیز در حاشیه این نمایشگاه برگزار شد و طی آن هیات هایی از ۴ کشور عراق، ترکیه، ازبکستان و ارمنستان نیاز های فناورانه خود را در حضور شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها مطرح کردند.

این رویداد با معرفی غرفه های برتر به کار خود پایان داد. انتخاب غرفه ها بر اساس معیارهایی، چون حضور مسئولان و صاحبان فناوری ها در غرفه ها، غرفه سازی و غرفه آرایی، ارائه مناسب فناوری ها، مشارکت مراکز در ثبت فناوری ها در سامانه ایران تک هاب و شاخص TRL و تعامل با بازدیدکنندگان و متقاضیان فناوری بوده است.

برترین غرفه ها در بخش پارک های علم و فناوری (دانشگاه تهران، گیلان، زنجان، سیستان و بلوچستان، علوم پایه زنجان، اردبیل، کرمانشاه، سمنان، قزوین و پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی )، دربخش پژوهشگاه ها (علوم و فنون هسته ای، ارتباطات و فناوری اطلاعات، تربیت بدنی و علوم ورزشی و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و فناوری)، در بخش دانشگاه ها (تهران، جامع علمی و کاربردی، علم و صنعت ایران، صنعتی امیرکبیر، جهاد دانشگاهی، شهید باهنر کرمان، شهید بهشتی و دانشگاه آزاد اسلامی)، در بخش سازمان ها (تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی و تیم ملی اختراعات و نوآوری ایران) و در بخش مراکز رشد (واحد های فناوری دانشگاه محقق اردبیلی و نوآوری دانشگاه خوارزمی)، بوده است. 



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان