به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ولی جهانی گفت: ۱۵ بنای تاریخی استان گیلان برای سرمایه گذاری و مرمت به بخش خصوصی و دولتی واگذار شد که کاروانسرای تی تی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریالی یکی از آنها است.
وی افزود: در راستای صیانت از آثار تاریخی این استان بیش از چهارهزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که با احیا این آثار ۴۲۰ نفر مشغول به کار می شوند.

وی در ادامه گفت: چهار بنای تاریخی از این ۱۵ بنای تاریخی استان گیلان در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و تعدادی در اختیار دیگر دستگاه های دولتی بود که با پیگیری لازم اداره کل از طریق صندوق حفظ و احیاء به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان  گفت: انتظار داریم بقیه بنا هایی که در اختیار دستگاه های دولتی است، از طریق اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به بخش خصوصی ایجاد اشتغال واگذار شود تا با کاهش تصدی گری زمینه های لازم برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار فراهم گردد.
جهانی با توجه به بالا بودن هزینه مرمت این بنا ها گفت: از آنجا که امکان آن وجود ندارد تا دولت همه بنا های تاریخی را مرمت و احیاء کند، پیشنهاد ما این بود که بتوانیم با هماهنگی و تعامل، این بنا های تاریخی را ساماندهی کنیم.
بنای تاریخی آموزش و پرورش، بنای پژوهشکده چای، بنای قوام السلطنه، بازکیاگوراب کارخانه چای قدیمی، اقامت های بومگردی، کافه رادیو، باغ کشاورزی، ساختمان صادقی لاهیجان، گراند هتل انزلی، تی تی کاروانسرا، بنای تاریخی سرهنگ عضدی سیاهکل، مجموعه تاریخی عون بن علی، کاخ نهارخوران رودبار، حمام مریان تالش، موزه مدرسه مرحبا آستارا بنا های منتخب در این طرح هستند.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : گیلان رشت

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان