سوگواره عاشورایی «رستخیز عام» که ادای دینی هنرمندانه به ساحت شهدای کربلاست، که اجرای نمایش «علیا مخدره» اثری در راستای وصف زنان عاشورا از جمله برنامه های این رویداد آئینی و هنری است.

به گزارش خبرنگار مهر، سوگواره عاشورایی «رستخیز عام» که ادای دینی هنرمندانه به ساحت سید و سالار شهیدان کربلاست، در آخرین هفته از ماه محرم؛ ماه صیانت از خون شهیدان دشت کربلا، برگزار می شود.

این سوگواره در بخش های هنرهای تجسمی، نمایش، موسیقی، ادبیات، کودک و نوجوان و… از ۲۰ تا ۲۷ مردادماه در محوطه و گالری های حوزه هنری برگزار خواهد شد.

از جمله برنامه های این رویداد آئینی و هنری رادیو تئاتر، نمایش عروسکی، اجرای نمایش «علیا مخدره»، تعزیه، نمایشگاه ادوات تعزیه، نمایشگاه عکس، نمایشگاه نقاشی های عاشورایی، آواها و نواهای عاشورایی، کنسرت عاشورایی «وداع «، شب شعر و ادبیات عاشورایی با عنوان «گنجشک و جبرئیل»، شب خاطره، رندان تشنه لب و نغمه های عاشورایی است.

نمایش عروسکی که ویژه مخاطب کودک و نوجوان است در تماشاخانه مهر و نمایش «علیا مخدره» که اثری ویژه بانوان است در تالار سوره اجرا می شوند.

حوزه هنری انقلاب اسلامی طی ۷ روز تعیین شده که هر روز از ساعت ۱۸ تا ۲۲ میزبان خانواده ها و مخاطبان آثار فرهنگی و هنری است و علاقه مندان به حضور در این برنامه های هنری می توانند در این ایام به خیابان سمیه نرسیده به تقاطع حافظ مراجعه کنند.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان