وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با نگاه حامیانه دولت سیزدهم به حوزه فرهنگ و هنر و همکاری مجلس، امسال انقلاب جدیدی در بخش بودجه های فرهنگی کشور شکل گرفته و قرار است اعتبارات قابل توجهی به تقویت جریان های ...

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدمهدی اسماعیلی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با نماینده، ولی فقیه در گیلان افزود: در حوزه فرهنگ عمومی امسال کار مهمی که انجام شد اختصاص یک درصد از بودجه برای انجام دادن سند های مهندسی فرهنگی استان هاست. این بودجه به تدریج دراختیار استان ها قرار خواهد گرفت و این نگرانی که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمانت اجرایی ندارند برطرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: این اقدام مهم با کمک مجلس انجام شد و به موجب بندی که در تبصره ۹ بودجه ۱۴۰۲ اضافه شده است بانک ها و شرکت های دولتی موظف هستند در حوزه فرهنگ و هنر و مطابق با نظام نامه این کارگروه زیر نظر فرهنگ و ارشاد یک درصد از بودجه خود را به این حوزه اختصاص دهند.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه قرار نیست دولت در حوزه فرهنگ تصدی گری کند، تاکید کرد: وظیفه دولت در حوزه فرهنگ نظارت و تسهیل گری است و ما نیز در تلاشیم این وظیفه را به بهترین شکل انجام دهیم.

اسماعیلی با اشاره به تغییر شاخص های فرهنگی در دولت سیزدهم گفت: امسال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاخصه های ارتقای فرهنگ عمومی را به همه نهاد های فرهنگی زیرمجموعه این وزارتخانه ابلاغ و ارسال کرده است و به دنبال تغییر شاخص های فرهنگی به سمت و سوی الگو های اسلامی و ملی هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تلاش دشمن برای متوقف کردن فعالیت های فرهنگی و هنری در کشور در سال گذشته افزود: این مسئله فراتر از تحریم بود و تهدیدی بزرگ محسوب می شد، اما بهترین بهار فرهنگ و هنر را امسال داشتیم. چنانکه از نمایشگاه کتاب تهران بیش از ۷ میلیون نفر بازدید کردند و در بسیاری از حوزه های فرهنگی رکورد های جدید ثبت شد. خوشبختانه توانستیم فضای امیدوارکننده ای را ایجاد کنیم و در کنار آن به سمت ترویج ارزش های انقلابی و دینی پیش برویم.

اسماعیلی درباره لایحه عفاف و حجاب نیز گفت: در حوزه حجاب و عفاف هم دولت تلاش می کند با همکاری مجلس از حداکثر ظرفیت خود در این موضوع بهره بگیرد و دغدغه های مردم در حوزه عفاف و حجاب را لحاظ کند. وظیفه ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر ایجاد رونق در عرصه فرهنگ و هنر، ایجاد نشاط به گونه ای است که کمترین خدشه ای به حوزه ارزش ها و هنجار ها وارد نشود.

نماینده، ولی فقیه و امام جمعه رشت هم در این دیدار گفت: رسانه های نوشتاری، گفتاری و تصویری بهترین میدان داران تبلیغ نظام و اسلام هستند و باید منعکس کننده تفکر ایرانی و اسلامی باشند.

آیت الله رسول فلاحتی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیاز به تغییر و تحول زیربنایی داشت و از زمان تشکیل تاکنون فراز و نشیب های متعددی را سپری کرده است لذا نیاز است در این مسیر ریل گذاری دوباره و صحیحی انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور حضور در آیین پایانی جشنواره ملی «طنزپهلو» و بزرگداشت زنده یاد «کیومرث صابری فومنی» (گل آقا) و دیدار با تعدادی از مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه گیلان، جمعه -۲۳ تیر- عازم گیلان شد.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان