آخرین روز نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک با استقبال مخاطبان از آثار اجرا شده در این روز همراه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، روز شنبه ۱۷ تیر نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک آخرین روز اجراهای خود را سپری کرد و نمایش های مختلف این روز از جشنواره با استقبال مخاطبان اجرا شدند.

پایانی که با حضور مخاطبان رقم خورد

نهمین و آخرین روز نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک در بخش های صحنه ای و فضای باز خود با استقبال مخاطبان و علاقه مندان به تئاتر سپری شد که برخی از این آثار توانستند به لحاظ کیفی نظر مخاطبان را جلب کنند و برخی نیز در این امر موفق نبودند.

اما در کل آخرین روز جشنواره با توجه به اینکه جدول اجرایی متراکمی را در بخش صحنه ای داشت، با حضور مخاطبان در سالن های میزبان، پایان خوبی برای نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک بود.

روایت مقاومت زنان در جبهه های جنگ با میکروتئاتر

نمایش «پیراهنی به نام جنگ» به نویسندگی و کارگردانی سرگل اسلامیان از تهران از جمله آثاری بود که در آخرین روز نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک به صحنه رفت.

این نمایش که در ۲ نوبت ۱۷ و ۱۹ در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت به شیوه میکروتئاتر اجرا شد. این نمایش شامل مجموعه ای از اپیزودها با محور حضور زنان در جنگ های مختلف و بر اساس اتفاقات واقعی است. همچنین برخی روایت ها نیز از کتاب «جنگ چهره زنانه ندارد» نوشته سوتلانا الکسیویچ انتخاب شده است.

«پیراهنی به نام جنگ» با عروسک ها و اسباب بازی هایی اجرا شد که در بازار اسباب بازی های خارجی در دسترس همگان هستند که البته این امر برای فضاسازی اپیزودهایی که بیشترشان مربوط به کشورهای بلوک شرق بود، مدنظر قرار گرفته بود.

استقبال مخاطبان جشنواره نوزدهم تئاتر عروسکی تهران-مبارک از ۲ اجرای این نمایش خوب بود.

«بازی» ساموئل بکت در تئاتر عروسکی

نمایش «بازی» نوشته ساموئل بکت و کارگردانی مشترک زهرا عظمی نیا و وحید حجازی از رشت نیز در آخرین روز جشنواره تئاتر عروسکی در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰ در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر اجرا شد.

این نمایش که با تکنیک تلفیقی اجرا شد به ماجرای یک مرد و ۲ زن می پرداخت که هر یک در چارچوب های مجزا به روایت ماجرای خود می پرداختند. نور موضعی با قرار گرفتن روی هر کدام از این ۳ شخصیت مجال روایت را به آن ها می داد و فقط در مقاطعی کوتاه نور به صورت همزمان روی هر ۳ شخصیت قرار می گرفت و روایت ها و واگویه ها در هم تداخل می کرد.

این نمایش هم در ۲ اجرای خود با استقبال مخاطبان همراه بود اما رضایت مندی حاضران در سالن از اجرایی که دیده بودند، در حد قابل قبولی نبود.

«عقاب» با استقبال مخاطبان به پرواز درآمد

نمایش «عقاب» به نویسندگی و کارگردانی ناصر آویژه از تهران دیگر اثر به صحنه رفته در نهمین روز نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک بود. این نمایش که در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰ و در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت، برگرفته از شعر «عقاب» نوشته ناتل خانلری بود.

این نمایش که به شیوه زنده عروسکی اجرا شد، روایتگر زندگی استاد صمیمی کارگردان مطرح تئاتر است که به بیماری سختی دچار شده و تصمیم دارد آخرین اثر هنری گروه خود را در فضای یک پارک برای تماشاگران اجرا کند. وی اجرای اش را بر اساس شعر عقاب سروده پرویز ناتل خانلری آماده کرده اما در طول اجرا اتفاقاتی پیش آمده که مسیر نمایش را تغییر می دهد.

۲ نوبت اجرای نمایش «عقاب» با توجه به ظرفیت سالن سایه مجموعه تئاتر شهر با استقبال قابل توجهی همراه بود.

استقبال کودکان و خانواده ها از «قورباغه و غریبه» در کانون

سالن گلستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در آخرین روز نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰ پذیرای نمایش «قورباغه و غریبه» به نویسندگی مشترک زهرا ناظری و بهنام متعارفی و کارگردانی زهرا ناظری از تهران بود.

این نمایش که با تکنیک عروسکی تاپ تیبل اجرا شد روایتگر ورود یک موش صحرایی به جنگلی است که برخی حیوانات جنگل نسبت به او مشکوک هستند. در ابتدا تنها یک بچه قورباغه با این موش صحرایی غریبه ارتباط دوستی برقرار می کند و پس از رخ دادن اتفاقاتی دیگر حیوانات نیز پذیرای این شخصیت می شوند.

«قورباغه و غریبه» با ساخت عروسکی هایی جذاب، در جذب مخاطبان کودک و نوجوان و خانواده هایشان موفق بود و اجراهای این نمایش با استقبال قابل توجه و حتی تماشاگران خارج از ظرفیت سالن روی صحنه رفت.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان