آئین ثبت ملی قصه گویی ایرانی، امروز با حضور مفاخر و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت سازمان میراث فرهنگی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ این آئین از ساعت ۱۱ امروز ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ در منزل استاد مهدی آذریزدی در یزد برگزار می شود و به صورت زنده در پیام رسان های ایتا به نشانی https://eitaa.com/kanoonparvaresh_yazd و روبیکا به نشانی https://rubika.ir/Kanoonparvaresh_yazd برای عموم مردم پخش خواهد شد.

همچنین این جشن، امروز در کانون استان کرمان بر مزار مطهر شهید قاسم سلیمانی «نماد قصه های ایثار و مقاوت»، در کانون خراسان رضوی و در حرم مطهر امام رضا (ع) «نماد قصه های دینی مذهبی» در کانون کرمانشاه در محل تاق بستان نماد «قصه های ملی و آئینی» و در گیلان به یاد برگزاری اولین جشنواره قصه گویی برگزار خواهد شد.

در عین حال، در مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر کشور در همان تاریخ و ساعت اعلام شده، زنگ قصه گویی نواخته می شود و مربیان قصه گو برای اعضا قصه می گویند.

رونمایی از لوح ثبت ملی قصه گویی، سخنرانی اسدالله شکرانه، مدیر اسبق کانون استان یزد و پژوهشگر حوزه فرهنگ و آذر پژوه، پخش بریده ای از اثر قند و عسل از سروده های آذریزدی، قصه گویی محیا کمالیان، عضو نوجوان مجتمع فرهنگی هنری کانون، پخش نماهنگی از مرحوم آذریزدی و اجرای زنگ قصه گویی همراه با پخش کلیپ «آی قصه قصه قصه» از جمله برنامه هایی است که در این آیین برگزار می شود.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان