شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری کوروش زارعی عصر دیروز در تئاتر شهر تبریز افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آیین افتتاحیه این جشنواره با حضور گروه های شرکت کننده در جشنواره، عوامل اجرایی، پیشکسوتان عرصه هنر های نمایشی و علاقمندان به هنر تئاتر برگزار شد و زنگ آغاز اجرا های این جشنواره پس از قرائت قرآن کریم و صلوات خاصه امام رضا (ع)، توسط پیشکسوتان عرصه هنر استان نواخته شد.

شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به میزبانی تبریز از اول تا پنجم خرداد ماه ۱۴۰۲ با اجرای ۱۴ نمایش صحنه ای از ۸ استان کشور از جمله آذربایجان شرقی، مازندران، همدان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اردبیل، یزد و استان تهران برگزار می شود.

در نخستین روز اجرا های جشنواره تئاتر رضوی نمایش «ننه باهار» به نویسندگی یعقوب صدیق جمالی و کارگردانی عباس زارع سرشت از تبریز به عنوان اولین اجرای این رویداد در سالن استاد صادقی تئاتر شهر تبریز از ساعت ۱۷ به روی صحنه رفت.

همچنین تئاتر شهر تبریز در نخستین روز از جشنواره تئاتر رضوی از ساعت ۱۸:۳۰ در سالن استاد قبه زرین با نمایش «گم شده در میان ابرها» به نویسندگی و کارگردانی جهانگیر چالاکی میزبان علاقمندان و هنرمندان تئاتر بود.

همچنین در مراسمی، مزار شهدای حادثه قطار «تبریز-مشهد» توسط عوامل اجرایی و داوران جشنواره گلباران شد.

آیین گلباران مزار شهدای حادثه سال ۱۳۹۵ قطار «تبریز-مشهد»، با حضور کوروش زارعی دبیر جشنواره، امیرنصیربیگی سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز، علی محرمی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از عوامل اجرایی جشنواره تئاتر رضوی در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز برگزار شد.

در آیین گلباران مزار شهدای حادثه سال ۱۳۹۵ قطار «تبریز-مشهد» داوران جشنواره بر تولید متون نمایشی از این حادثه تأکید کردند.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان