تماشاخانه های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از روز ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ مهمان گیلانی ها هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، ۲ تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روزهای ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ هم زمان در مناطق کم برخوردار و گردش پذیر استان گیلان به اجرای برنامه می پردازند.

هدف از این حرکت فرهنگی هنری ارایه فعالیت های هدف مند و نشاط آفرین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در «قالب ستاد استانی جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار» به شمار می رود.

حضور تماشاخانه های سیار کانون پرورش فکری در استان گیلان افزون بر آگاهی بخشی و خدمات رسانی هرچه بهتر به آینده سازان ایران اسلامی و خانواده ها، نمایشی از هم گرایی فرهنگی است و استانداری، کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش، بنیاد شهید انقلاب اسلامی و دیگر دستگاه های فعال در عرصه فرهنگ استان، نقش به سزایی در پیش برد این حرکت فرهنگی برعهده دارند.

معرفی فعالیت های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و پژوهشی کانون، اجرای قصه گویی، پخش نماهنگ، هنرنمایی مجریان فعال در عرصه کودک و نوجوان و اجرای نمایش، از جمله برنامه هایی است که با حضور تماشاخانه ها و مراکز سیار این مجموعه فرهنگی اجرایی می شود.

اجرای این تماشاخانه ها صبح روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت، با حضور در شهرستان های رودسر و لنگرود آغاز شد و با اجرای نمایش «۹۹-۶۵» و فعالیت های فرهنگی همراه بود.

در همین روز، دیگر تماشاخانه سیار کانون به غرب استان گیلان سفر می کند و افزون بر اجرای فعالیت های کودک و نوجوان محور، نمایش «حیاط خانه ما» را به ترتیب در شهرستان فومن و صومعه سرا روی صحنه می برد.

طی این روز، یک دستگاه تماشاخانه به شهرستان های رضوانشهر و بندرانزلی می رود و در راستای اجرای برنامه های مربیان مراکز سیار شهری و روستایی کانون، با نمایش های «حیاط خانه ما» و «۹۹-۶۵» پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

استقرار تماشاخانه سیار کانون در عصر روزهای سه شنبه و چهارشنبه در پیاده راه فرهنگی (میدان شهدای ذهاب) شهر رشت و اجرای فعالیت های متنوع فرهنگی هنری با حضور مجریان مطرح کودک و نوجوان از برنامه هایی است که برای مخاطبان اجرا می شود.

سیدجلیل میرعظیمی مدیرکل کانون استان گیلان از اجرای تئاتر «۱۲ دقیقه» در مرکز شماره ۱ کانون رشت و روی صحنه رفتن تئاترهای «نهالی که بابام کاشت» و «۱۲ دقیقه» در کانون پرورش فکری لاهیجان به ترتیب در روزهای سه شنبه و چهارشنبه خبر داد و افزود: ایثار و شهادت، درون مایه این آثار محسوب می شود.

غنی سازی اوقات فراغت مخاطبان، نشاط بخشی و ارتقای آگاهی های آینده سازان و خدمات رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار، از جمله اهداف متولیان تماشاخانه های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شمار می رود.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان