مرمت نخستین هتل تاریخی شمال کشور در رشت آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: هتل ایران در رشت نخستین هتل تاریخی شمال کشور است که مرمت آن به همت بخش خصوصی و با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان انجام می شود.
فرشید عبداللهی، مدیر فنی مرمت هتل ایران رشت با بیان اینکه مهمترین موضوع در بحث مرمت این اثر تاریخی حفظ اصالت بنا است، افزود: این بنا با حفظ اصالت تبدیل به هتل موزه می شود که موزه زنده غذا بارزترین کاربری آن است.
او خواستار حمایت مسئولان استان در بحث مرمت این اثر شد. هتل ایران رشت با یک قرن قدمت در ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
هتل ایران در ضلع شمالی میدان شهرداری واقع شده است به لحاظ معماری و تاریخی مربوط به پهلوی اول است به دلیل موقعیت جغرافیایی شهر رشت که بزرگترین دروازه تجاری در شمال به حساب می آمد و مرکز مبادلات کالا های بازرگانی بوده بعنوان دروازه اروپا از آن یاد می شده است به واسطه رفت و آمد تجار و بازرگانان به شهر رشت حدفاصل ۱۳۰۸ تا ۱۳۱۴ هتل باشکوهی به سبک معماری اروپای شرقی در زمینی به مساحت یک هزار و ۱۶۵ متر مربع در دوطبقه و یک نیم طبقه (کلاه فرنگی) ساخته و به نام هتل ایران نامگذاری شد.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان